Hotel ibis Casa Sidi Maarouf

3.0 tähden majoituspaikka
Hotelli, jonka tarjontaan kuuluu ympäri vuorokauden auki oleva vastaanotto ja kahvila

Valitse päivät nähdäksesi hinnat

Majoituspaikan Hotel ibis Casa Sidi Maarouf valokuvagalleria

Terassi/patio
Standard-huone, 2 yhden hengen sänkyä | Työpöytä, äänieristys, silitysrauta/-lauta, ilmainen Wi-Fi
Päivittäinen buffetaamiainen (65 MAD per henkilö)
Vastaanotto
Ulkopuoli

Arvostelut

6,8 kautta 10.

Suositut palvelut/mukavuudet

  • Baari
  • Aamiainen saatavilla
  • Huonepalvelu
  • Pysäköinti saatavilla
  • Lemmikkiystävällinen
  • Vastaanotto avoinna ympäri vuorokauden
Nykyinen hinta on 60 €
sisältää verot ja maksut
22.11.–23.11.

Huonevaihtoehdot

Huoneille saatavilla olevia suodattimia
Näytetään 3/3 huonetta

Junior-sviitti, 1 parisänky

Kohokohdat

Äänieristetty
Ilmastointi
Yhdistettäviä huoneita saatavilla
Televisio
Yksityinen kylpyhuone
Ympäristöystävälliset hygieniatuotteet
Ympäristöystävälliset siivousvälineet
Kaapelikanavat
  • 22 m²
  • 3 henkilöä
  • 1 parisänky

Kahden hengen standard-huone, 1 parisänky

Kohokohdat

Äänieristetty
Ilmastointi
Yhdistettäviä huoneita saatavilla
Televisio
Yksityinen kylpyhuone
Ympäristöystävälliset hygieniatuotteet
Ympäristöystävälliset siivousvälineet
Kaapelikanavat
  • 19 m²
  • 2 henkilöä
  • 1 parisänky

Standard-huone, 2 yhden hengen sänkyä

Kohokohdat

Äänieristetty
Ilmastointi
Yhdistettäviä huoneita saatavilla
Televisio
Yksityinen kylpyhuone
Ympäristöystävälliset hygieniatuotteet
Ympäristöystävälliset siivousvälineet
Kaapelikanavat
  • 19 m²
  • 2 henkilöä
  • 2 yhden hengen sänkyä

Saatat pitää myös näistä

Mod logo
Kirjaudu sisään nähdäksesi käytettävissä olevat alennukset ja edut. Lisää uusia, palkitsevia seikkailuja!

Tietoja alueesta

Kartta
La Colline II Sidi Maarouf, Route De Nouasser, Casablanca, 20190

Lähettyvillä

  • Casablancan kaksoistornit - 8 min ajomatka - 7.4 km:n päässä
  • Ain Diabin ranta - 10 min ajomatka - 9.1 km:n päässä
  • Casablancan keskustori - 10 min ajomatka - 9.5 km:n päässä
  • Hassan II:n moskeija - 10 min ajomatka - 9.6 km:n päässä
  • Morocco Mall - 11 min ajomatka - 9.1 km:n päässä

Liikkuminen

  • Casablanca Facultes'n asema – 16 minuutin kävelymatka
  • Zenithin asema – 6 minuutin kävelymatka
  • Casablanca (CMN-Mohammed V) – 25 minuutin ajomatka

Ravintoloita

  • ‪Prestige - ‬12 min kävelymatka
  • ‪La Terrasse By Pathé - ‬11 min kävelymatka
  • ‪Starbucks - ‬6 min kävelymatka
  • ‪Luigi - ‬8 min kävelymatka
  • ‪Baobab - ‬6 min kävelymatka

Tietoja majoituspaikasta

Hotel ibis Casa Sidi Maarouf

Hotelli, joka sijaitsee lähellä kohdetta Hassan II:n moskeija
Hotel ibis Casa Sidi Maarouf tarjoaa asiakkaiden hyödynnettäväksi erilaisia palveluita/mukavuuksia, esimerkkeinä terassi, kahvila ja kuivapesula-/pesulapalvelut. Paikan päällä sijaitseva ravintola tarjoaa lounaan ja illallisen. Asiakkaiden käytössä on ilmainen Wi-Fi huoneessa. Saatavilla oleviin palveluihin/mukavuuksiin kuuluu myös baari ja business center.
Lisäksi asiakkailla on käytössään seuraavat edut yöpymisen aikana:
  • Buffetaamiainen (lisämaksusta), omatoiminen pysäköinti (lisämaksusta) ja savuttomat tilat
  • Hissi, kokoushuoneita ja kasvimaa
  • Matkatavarasäilytys, televisio aulassa ja ilmaiset sanomalehdet
Huoneiden varustelu
Majoituspaikan kaikkien 85 huoneen palveluihin ja mukavuuksiin kuuluvat esimerkiksi ilmastointi sekä ilmainen Wi-Fi ja äänieristetyt seinät.
Muihin palveluihin/mukavuuksiin lukeutuvat:
  • Kierrätysmahdollisuus, LED-lamput ja ympäristöystävälliset puhdistusaineet
  • Kylpyhuoneet, joista löytyy ympäristöystävälliset hygieniatuotteet ja suihkut
  • Televisio, josta löytyy kaapelikanavat
  • Päivittäinen siivous, työpöydät ja puhelimet

Samankaltaisia majoituspaikkoja

Majoituspaikan palvelut/mukavuudet

Internet

  • Saatavilla kaikissa huoneissa: ilmainen Wi-Fi
  • Saatavilla joissain yleisissä tiloissa: ilmainen Wi-Fi

Pysäköinti ja liikenneyhteydet

  • Paikan päällä pysäköinti (MAD 20 per per päivä)

Ruoka ja juoma

  • Päivittäin saatavilla buffetaamiainen lisämaksusta klo 6.30–10.30; 65 MAD per henkilö
  • Baari/aulabaari
  • Kahvila
  • Ravintola

Tekemistä

  • Televisio yleisissä tiloissa

Perheystävällinen

  • Pyykinpesutilat
  • Äänieristetyt huoneet

Mukavuudet

  • Ilmaisia sanomalehtiä aulassa
  • Juomavesiautomaatti
  • Lahjaliike/lehtimyymälä
  • Matkatavarasäilytys
  • Pyykinpesutilat
  • Ympäri vuorokauden auki oleva vastaanotto

Asiakaspalvelut

  • Kuivapesula-/pesulapalvelu
  • Lakanoiden vaihto (pyynnöstä)
  • Pyyhkeiden vaihto pyynnöstä
  • Siivouspalvelu (päivittäin)
  • Turndown-palvelu

Businesspalvelut

  • 85 neliömetriä kokoustilaa
  • Business center
  • Kokoushuoneita
  • Tietokonepiste

Ulkotilat

  • Kasvimaa
  • Terassi

Esteettömyys

  • Jos haluat pyytää tiettyjä esteettömyyspalveluita, ota majoituspaikkaan yhteyttä käyttäen varausvahvistuksessa olevia yhteystietoja.
  • Hissi (72 senttimetriä leveä ovi)
  • Pyörätuolille soveltuva ravintola
  • Pyörätuolin käyttäjille soveltuva vastaanottotiski (40 senttimetriä korkea)
  • Pääsy pyörätuolilla (mahdollisia rajoituksia)

Muuta

  • Biohajoavia juomapillejä saatavilla
  • Biohajoavia kahvinsekoittajia saatavilla
  • Ei muovisia juomapillejä
  • Ei muovisia kahvinsekoittajia
  • Ei muovisia virvoitusjuomapulloja
  • Eläimiä kohdellaan inhimillisesti
  • Esittelyssä paikallisten taiteilijoiden töitä
  • Hiilijalanjäljen vuosittainen kompensointi (vähintään 10 % hiilijalanjäljestä)
  • Juhlasali
  • Jälleeninvestointeja yhteisöön ja kestävyyteen (vähintään 10 % tuloista)
  • Kaksilasiset ikkunat
  • Kasvisruoka-aamiainen saatavilla
  • Kasvisruokavaihtoehtoja
  • Kattava kierrätyskäytäntö
  • Kattava ruokajätettä koskeva käytäntö
  • Paikallisten omistamia ja järjestämiä retkiä ja aktiviteetteja
  • Savuton majoituspaikka
  • Uudelleenkäytettävä astiasto
  • Uudelleenkäytettävät kupit
  • Vegaaniruokavaihtoehtoja
  • Vähintään 80 % kaikesta valaistuksesta on peräisin LED-lampuista
  • Vähintään 80 % ruoasta luomua
  • Vähintään 80 % ruoasta lähiruokaa

Huoneen palvelut/mukavuudet

Makuuhuone

  • Lakanat saatavilla

Kylpyhuone

  • Hiustenkuivaaja (pyynnöstä)
  • Ilmaiset hygieniatuotteet
  • Pyyhkeet saatavilla
  • Suihku
  • Yksityinen kylpyhuone

Viihdetarjonta

  • Televisio ja kaapelikanavat

Ruoka ja juoma

  • Huonepalvelu

Muuta

  • Energiaa säästävät katkaisimet huoneissa
  • Ilmastointi
  • Kierrätysmahdollisuus
  • Käytössä ympäristöystävällisiä siivoustuotteita
  • LED-valaistus
  • Puhelin
  • Silitysrauta/-lauta pyynnöstä
  • Työpöytä
  • Vettä säästävät suihkut
  • Yhdistettäviä huoneita saatavilla
  • Ympäristöystävälliset hygieniatuotteet
  • Äänieristetyt huoneet

Käytännöt

Sisäänkirjautuminen

Sisäänkirjautuminen alkaa: klo 12.00. Sisäänkirjautuminen päättyy: klo milloin tahansa.
Kontaktiton sisäänkirjautuminen saatavilla
Sisäänkirjautujien alaikäraja – 18

Uloskirjautuminen

Uloskirjautuminen ennen klo 12.00
Kontaktiton uloskirjautuminen saatavilla

Sisäänkirjautumisen erikoisohjeet:

Vastaanoton henkilökunta ottaa saapuvat asiakkaat vastaan paikan päällä

Sisäänpääsy

Vastaanottovirkailija

Lemmikit

Lemmikit sallitaan 150 MAD:n suuruisesta lisämaksusta per lemmikki per yö
Rajoituksia sovelletaan; lisätietoja saa soittamalla majoituspaikkaan numeroon, joka löytyy varausvahvistuksesta

Lapset ja varavuoteet

Lapset ovat tervetulleita
Lisä-/varavuoteita ei ole saatavilla
Vauvansänkyjä ei ole saatavilla

Maksutavat

Tärkeää tietoa

Lisämaksut

Majoituspaikka veloittaa seuraavat paikan päällä suoritettavat maksut. Maksuihin saattaa sisältyä sovellettavat verot:

  • Kaupungin perimä vero: 13.20 MAD per henkilö per yö. Tätä veroa ei peritä alle 12 vuotta vanhoilta lapsilta.

Tässä on mainittu kaikki majoituspaikan meille ilmoittamat maksut.

Vaihtoehtoiset lisämaksut

  • Maksu buffetaamiaisesta: noin 65 MAD per henkilö
  • Omatoiminen pysäköinti: 20 MAD per päivä
  • Lemmikit: 150 MAD per lemmikki per yö

Yllä oleva luettelo ei ehkä kata kaikkea. Maksut ja takuumaksut eivät välttämättä sisällä veroja, ja ne saattavat muuttua.

Hyvä tietää

Tätä majoituspaikkaa hallinnoi majoitusyritys. Se tarjoaa majoitusta kaupankäynti-, ammatinharjoittamis- tai liiketoimintatarkoituksissa.
Lisähenkilöistä saatetaan veloittaa maksu, joka vaihtelee majoituspaikoittain
Sisäänkirjautumisen yhteydessä saatetaan vaatia virallinen kuvallinen henkilöllisyystodistus sekä pankki- tai luottokortti tai käteisellä maksettava takuumaksu mahdollisten lisämaksujen varalta.
Erityispyyntöjen toteutuminen riippuu saatavuudesta sisäänkirjautumishetkellä, ja niistä saatetaan veloittaa lisämaksuja. Erityispyyntöjen toteutumista ei voida taata.
Tämä majoituspaikka hyväksyy luottokortit ja käteisen.
Tämän majoituspaikan turvallisuusominaisuuksiin kuuluu palosammutin, palovaroitin, turvajärjestelmä, ensiapupakkaus ja ikkunakalterit
Majoituspaikka vahvistaa, että se noudattaa seuraavan tahon suosituksissa annettuja puhtaanapito- ja desifiointimenetelmiä: ALLSAFE (Accor Hotels).
Jos peruutat varauksesi, sinua koskee majoittajan peruutuskäytäntö. EU:n kuluttajan oikeuksia koskevien säädösten mukaisesti peruutusoikeus ei koske majoitusvarauspalveluita.

Lisämaininnat

Majoituspaikassa on saatavilla yhdistettäviä huoneita, joiden saatavuus on rajoitettua. Ota yhteyttä majoituspaikkaan, jos haluat lisätietoja. Yhteystiedot löydät varausvahvistuksestasi.
Tässä kuvauksessa käytetyt valokuvat ovat osa hotellin yrityskuvaa ja niitä käytetään vain havainnollistamistarkoituksessa

Majoituspaikka tunnetaan myös nimellä

Hotel ibis Casa Sidi Maarouf
Hotel ibis Casa Sidi Maarouf Casablanca
ibis Casa Sidi Maarouf
ibis Casa Sidi Maarouf Casablanca
Ibis Casablanca Sidi Maarouf Hotel Casablanca
Ibis Casa Sidi Maarouf
Hotel ibis Casa Sidi Maarouf Hotel
Hotel ibis Casa Sidi Maarouf Casablanca
Hotel ibis Casa Sidi Maarouf Hotel Casablanca

Usein kysytyt kysymykset

Onko Hotel ibis Casa Sidi Maarouf lemmikkiystävällinen?

Kyllä, lemmikit sallitaan tässä majoituspaikassa. 150 MAD:n suuruinen lisämaksu veloitetaan per lemmikki per yö. Joitakin rajoituksia voidaan soveltaa, ota yhteyttä majoituspaikkaan saadaksesi lisätietoja.

Kuinka paljon maksaa majoitus majoituspaikassa Hotel ibis Casa Sidi Maarouf?

30.10.2025 löydetyt hinnat majoituspaikassa Hotel ibis Casa Sidi Maarouf tulopäivälle 22.11.2025 ovat alkaen 57,33 € per yö per 2 aikuista, mukaan lukien verot ja maksut. Tämä hinta perustuu viimeisten 24 tunnin aikana löydettyyn alimpaan yöhintaan seuraavien 30 päivän aikana tapahtuville majoituksille. Hinnat saattavat muuttua. Valitse haluamasi päivät nähdäksesi tarkemmat hinnat.

Kuinka paljon pysäköinti maksaa majoituspaikassa Hotel ibis Casa Sidi Maarouf?

Omatoiminen pysäköinti on saatavilla 20 MAD:n suuruista maksua vastaan per päivä.

Mihin aikaan majoituspaikan Hotel ibis Casa Sidi Maarouf sisäänkirjautuminen on?

Sisäänkirjautuminen alkaa: klo 12.00. Sisäänkirjautuminen päättyy: klo milloin tahansa.

Mihin aikaan majoituspaikan Hotel ibis Casa Sidi Maarouf uloskirjautuminen on?

Uloskirjautuminen tapahtuu klo 12.00.

Missä Hotel ibis Casa Sidi Maarouf sijaitsee?

Casanearshore Park ja Hassan II:n yliopisto 2 kilometrin päässä tästä hotellista. Marokon juutalaisuuden museo ja Habousin kortteli ovat myös 5 kilometrin päässä. Zenithin asema on 6 minuutin kävelymatkan päässä, ja Technoparkin asema on 12 minuutin kävelymatkan päässä.

Hotel ibis Casa Sidi Maarouf – arvostelut

Arvostelut

6,8
Arvosana 10 - Loistava. 25 kautta 156 arvostelua
Arvosana 8 - Hyvä. 55 kautta 156 arvostelua
Arvosana 6 - OK. 44 kautta 156 arvostelua
Arvosana 4 - Huono. 13 kautta 156 arvostelua
Arvosana 2 - Hirveä. 19 kautta 156 arvostelua

7,6/10

Siisteys

6,8/10

Henkilökunta ja palvelu

6,6/10

Palvelut/mukavuudet

7,4/10

Majoituspaikan kunto ja tilat

7,2/10

Ympäristöystävällisyys

Arvostelut

4/10 Huono

Annika, Helsinki

Hyvää: Majoituspaikan kunto ja tilat
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu ja huoneen mukavuus

En menisi toiste

Hotelli on halpa, mutta muuta hyvää siinä ei olekaan: pienessä huoneessa haisi pinttynyt tupakansavu, palvelu oli nuivaa, kun kysymyksiin ei osattu vastata, esitettiin, ettei ymmärretä englantia, ravintolan ruoka ala-arvoista. Koska hotelli ei ole lähelläkään lentokenttää, ei sitä sijainninkaan vuoksi kannata valita, vaikka olisi aikainenkin lento, vaan mieluummin mennä keskustaan kunnon hotelliin ja varata lentokenttämatkaan vartti enemmän aikaa.

6/10 OK

Amanda

Hyvää: Henkilökunta ja palvelu
I asked for a non-smoking room but got a smoking room which left all of my belongings smelling like smoke. The room was an adequate size, clean. The breakfast had a good amount of food options. Was unavailable to locate any staff for 10 minutes when checking in. Good location, central to all amenities.
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2025

6/10 OK

Naeem

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 3 yötä elokuussa 2025

2/10 Hirveä

Ayoub

Hyvää: Siisteys
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
I don’t recommend it
Yöpyi 1 yön elokuussa 2025

10/10 Loistava

Omar

Hyvää: Siisteys, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Fantastic and helpful staff and a nice clean room with no complaints to mention
Yöpyi 4 yötä heinäkuussa 2025

2/10 Hirveä

ILHAME

Huonoa: Henkilökunta ja palvelu ja huoneen mukavuus

La pire nuit d’hôtel en 25 ans honte pour IBIS !

Nous avons séjourné à l’Ibis Casa Maarouf la nuit du 15 au 16 juillet 2025. Nous sommes des voyageurs réguliers avec des centaines de nuits d’hôtel depuis 25 ans, clients Accor et Gold chez Hotels.com. Ce séjour, notre 32e nuitée de l’année, a été la pire expérience de notre vie. Arrivée épuisés à 1h30 du matin après un long trajet depuis l’Espagne, nous découvrons immédiatement : Une fuite d’eau importante sous le lavabo, obligeant à se laver les dents... dans la douche. Une chambre réservée avec deux lits simples, dont l’un était littéralement brisée. À 3h du matin, le lit de mon mari s’écroule brutalement. Fracas, panique : les lattes du sommier s’étaient complètement disloquées. Il les remet tant bien que mal. À deux reprises supplémentaires, le lit cède encore. À 6h30, après une nuit blanche rythmée de stress, nous quittons l’hôtel, exténués. À la lumière du jour, nous constatons : 5 lattes manquantes Les autres, détachées et brinquebalantes Fuite du siphon non signalée, que le ménage aurait dû repérer immédiatement Nous avons montré les photos à la réception. Leur réponse : "Des choses qui arrivent" "Vous auriez dû venir demander à changer de chambre à 3h du matin" "C’est la faute des employés d’étage" Pas de geste commercial ni excuse sincère parce que nous avons réservé via Hotels.com. Le service client Hotels.com a tenté d’intervenir. L’hôtel n’a répondu ni au téléphone. Dossier clôturé trop tôt par Hotels.com, en nous demandant de les rappeler. Gestion kafkaïenne.
Yöpyi 1 yön heinäkuussa 2025

2/10 Hirveä

Tarkistettu asiakas

Liikematkailija
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus

Bad experience

Overall my experience in this hotel was bad. You have problems with room, nobody cares.
Yöpyi 25 yötä kesäkuussa 2025

10/10 Loistava

Nasser

Yöpyi 2 yötä kesäkuussa 2025

10/10 Loistava

Mariana

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
it was amazing
Yöpyi 2 yötä helmikuussa 2025

10/10 Loistava

Mohamed

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
J'ai récemment séjourné à l'hôtel Ibis et je tiens à exprimer toute ma satisfaction quant à la qualité du service. Dès mon arrivée, j'ai été accueilli avec une grande courtoisie et un professionnalisme exemplaire. L'hôtel est d'une propreté irréprochable, les chambres sont confortables et bien entretenues, et l'ensemble du personnel est à l'écoute des clients. Je tiens particulièrement à remercier Abdullah, dont l'accueil chaleureux et l'attention aux détails ont vraiment fait la différence. Il fait preuve d’un professionnalisme remarquable, toujours souriant et prêt à rendre service. Son sens du service client est exceptionnel et contribue à rendre l'expérience encore plus agréable. Grâce à lui, mon séjour a été encore plus plaisant. Je recommande vivement cet hôtel et je remercie encore toute l’équipe pour leur engagement envers la satisfaction des clients. Un grand bravo à Abdullah pour son dévouement et son excellent travail !
Yöpyi 1 yön maaliskuussa 2025

10/10 Loistava

ANASS

Yöpyi 1 yön marraskuussa 2024

10/10 Loistava

Ramazan

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä lokakuussa 2024

4/10 Huono

Sonny

Yöpyi 5 yötä syyskuussa 2024

10/10 Loistava

Moustapha

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Frenchement rien a dire super propre
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2024

8/10 Hyvä

Nadia

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 2 yötä syyskuussa 2024

6/10 OK

Ruth

Yöpyi 2 yötä joulukuussa 2023

4/10 Huono

Ali

Liikematkailija
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 5 yötä lokakuussa 2023

2/10 Hirveä

Youssef

Hyvää: Siisteys ja majoituspaikan kunto ja tilat
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2023

4/10 Huono

Bartu

Huonoa: Henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 2 yötä elokuussa 2023

4/10 Huono

Omar

Liikematkailija
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu
Huonoa: Siisteys ja palvelut/mukavuudet
They took “budgetary” to the extreme , not even water bottles in the room, took multiple requests to get a simple ironing machine , the only positive was that the staff are polite and supportive
Yöpyi 3 yötä maaliskuussa 2023

8/10 Hyvä

Mohammed

Hyvää: Siisteys ja henkilökunta ja palvelu
It was calm and peaceful
Yöpyi 2 yötä joulukuussa 2022

4/10 Huono

ZAHRIUL

Hyvää: Henkilökunta ja palvelu
Huonoa: Siisteys
1)Breakfast Service was horrible!!! 2)Wasn’t clean properly ? 3) Towels wasn’t Service ? Have to take shower without Towels.

4/10 Huono

ZAHRIUL

Yöpyi 1 yön marraskuussa 2022

10/10 Loistava

M A

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Everything was good only bad point was the pillows were uncomfortable and the mattress was uncomfortable
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022

2/10 Hirveä

Yahia al

Liikematkailija
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Old and smelly
Yöpyi 2 yötä syyskuussa 2022