Yhtiön ja sen perustajan tärkeimpiä vuosien saatossa tekemiä saavutuksia esittelevässä Lamborghini-museossa kerrotaan raivohäriksi kutsuttujen autojen valmistajan historiasta. Tutustu kirjoihin, pienoismalleihin, harvinaisiin prototyyppeihin, laivamoottoreihin ja muihin muistoesineisiin, jotka kaikki kertovat siitä, miten Lamborghinistä tuli yksi maailman halutuimmista luksusurheiluautoista.
Vuonna 1963 perustettu autoyhtiö aloitti autojen valmistuksen täsmälleen samassa paikassa, jossa yhtiön tehdas ja museo sijaitsevat vielä tänäkin päivänä. Museo avattiin vuonna 2001.
Pinta-alaltaan 1486neliömetrin suuruisessa kaksikerroksisessa museossa on yli 20 eri autoa, jotka on aseteltu museon seinien vierustoille. Autojen eteen sijoitetut pienet tietokyltit tarjoavat lisätietoja tietyistä malleista. Kurkista ikkunasta tehtaaseen, jossa voit nähdä, kuinka autoja kootaan.
Bongaa autojen joukosta yhtiön maineeseen nostanut vuosina 1964–1966 valmistettu vuoden 1964 Lamborghini 350 GT. Ferruccio Lamborghini menestyi alun perin myymällä traktoreita toisen maailmansodan jälkeen. Kun hänen Ferrari-urheiluautoonsa tuli kytkinongelma, Lamborghini esitteli traktoreista saamansa kokemuksen perusteella ratkaisun ongelmaan yhtiön omistajalle Enzo Ferrarille. Ferrari hylkäsi idean, minkä seurauksena Lamborghini alkoi suunnitella omia urheiluautojaan.
Yksi museon kohokohdista on vihreä Lamborghini Countach LP 400, joka oli ensimmäinen 300 kilometrin tuntinopeuden saavuttanut auto. Tutkiskele myös vuoden 2013 Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadsteria, joka on aseteltu roikkumaan seinästä auton lasisen moottoriosaston esittelemiseksi.
Lamborghini-museo on avoinna maanantaista perjantaihin. Museoon on pääsymaksu. Voit myös järjestää lisämaksusta opastetun kierroksen tehtaan kokoonpanolinjoille. Museo sijaitsee 25 kilometrin päässä Bolognasta. Perille pääset junalla tai autolla.