Vastaanotto

Arvostelut: Leonardo Boutique Hotel Berlin City South

4 out of 5
Leonardo Boutique Hotel Berlin City South
Rudower Str. 80-82, Berlin, BE

Arvostelut

8,0

Erittäin hyvä

Arvosana 10 - Loistava. 161 kautta 495 arvostelua" "
Arvosana 8 - Hyvä. 208 kautta 495 arvostelua" "
Arvosana 6 - OK. 94 kautta 495 arvostelua" "
Arvosana 4 - Huono. 23 kautta 495 arvostelua" "
Arvosana 2 - Hirveä. 9 kautta 495 arvostelua" "

8,4/10

Siisteys

8,4/10

Henkilökunta ja palvelu

8,4/10

Palvelut/mukavuudet

7,8/10

Majoituspaikan kunto ja tilat

8,4/10

Ympäristöystävällisyys

Arvostelut

8/10 Hyvä

Tarkistettu asiakas

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Laadukas hotelli. Hyvä ja ystävällinen palvelu. Vaikka vähän kaukana Berliinin keskustasta, niin se ei haittaa kun julkinen liikenne kulkee vierestä.
Yöpyi 3 yötä lokakuussa 2019
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 28.10.2019
Dear guest, We don't want to miss the chance to thank you for your feedback about our Leonardo Boutique Hotel Berlin City South. We are glad that you have chosen our hotel as your accommodation and that you had a good stay with us. Our team and I are looking forward to your next visit. Best regards,

10/10 Loistava

Tarkistettu asiakas

Matkusti ryhmän kanssa
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Comfort-huone oli siisti, hyvä sänky. Ystävällinen palvelu.
Yöpyi 2 yötä kesäkuussa 2019
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 11.6.2019
Dear guest, Thank you very much for your lovely feedback to our Leonardo Boutique Hotel Berlin City South. Best regards,

8/10 Hyvä

Tarkistettu asiakas

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 3 yötä toukokuussa 2019
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 31.5.2019
Dear guest, Thank you very much for your lovely rating to our Leonardo Boutique Hotel Berlin City South. Best regards,

8/10 Hyvä

Tapio, Helsinki

Hyvää: Siisteys ja henkilökunta ja palvelu
Hyvä hotelli, ilmastointi puuttui. Kaukana keskustasta. Pitkä bussimatka.

10/10 Loistava

Tawab

Hyvää: Siisteys
Yöpyi 1 yön huhtikuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 3.5.2024
Dear Tawab, Our mission is to offer our guests the best possible hospitality and service. Nice that we achieved this goal with you. Best regards,

8/10 Hyvä

Marika

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
War gut
Yöpyi 1 yön maaliskuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 11.3.2024
Hallo Marika, Wir freuen uns, dass Sie mit schönen Erinnerungen nach Hause zurückgekehrt sind. Wir wünschen Ihnen alles Gute. Herzliche Grüße,

8/10 Hyvä

Sandra

Matkusti lemmikkien kanssa, Matkusti perheen kanssa, Matkusti pienten lasten kanssa, Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Insgesamt kann ich das Hotel empfehlen. Wir waren mit unserem Kind und Hund in einem 3Bett Zimmer. Größe und Ausstattung waren völlig ausreichend und hatten keine Schäden. Als wir aufs Zimmer gekommen sind, lag sogar eine kleine Kuscheldecke für unseren Hund und ein Paar Näpfe im Zimmer. Wirklich eine schöne Überraschung. Was uns nicht gefallen hat, waren die Krümel und Haare auf dem Teppich. Nein, die waren nicht von uns. Die sind uns direkt beim betreten des Zimmers aufgefallen. Beim Aufschütteln der Decken ist uns ein Fleck auf der Bettdecke aufgefallen. Sah insgesamt gewaschen aus, ist dennoch kein schöner Anblick und Gedanke, wenn man weiß dass der Fleck nur durch einen Bezug von einem getrennt ist. Das Personal war stets freundlich und hilfsbereit. Nicht alle Mitarbeiter sprechen deutsch, da sollte man ein bisschen Englisch sprechen oder eine Übersetzerapp auf dem Handy haben.
Yöpyi 2 yötä helmikuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 23.2.2024
Hallo Sandra, Es freut uns zu hören, dass Sie unser Hotel als zuvorkommend und unsere überraschenden Annehmlichkeiten für Haustiere als sehr angenehm empfinden. Unsere Philosophie ist es, dass sich jeder Gast, auch unsere pelzigen Freunde, wohl und willkommen fühlt. Wir bedauern jedoch, von Ihren Bedenken bezüglich der Sauberkeit zu lesen. Wir haben einen hohen Anspruch an die Sauberkeit und es scheint, dass wir diesen während Ihres Aufenthalts nicht erfüllt haben. Ihre Erfahrung spiegelt nicht das Serviceniveau wider, das wir anstreben. Es freut uns auch, dass unser Personal Ihnen während Ihres Aufenthalts helfen konnte und wir sind stolz auf das Engagement unseres Teams für den Gästeservice. Wir wissen Ihr Verständnis für die Sprachbarriere zu schätzen und werden Ihr Feedback berücksichtigen. Vielen Dank, dass Sie uns weiterempfehlen. Mit freundlichen Grüßen,

8/10 Hyvä

Anne-Marie

Yöpyi 1 yön helmikuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 11.2.2024
Dear Anne-Marie, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Best regards,

6/10 OK

Jimmy

Matkusti perheen kanssa
It is not a country for foreigners
The room can be improved and the bathrooms look dirty because they are old and scratched. A country where they treat foreigners extremely badly, everyone, the bus drivers, their people, all very hostile.
Yöpyi 2 yötä joulukuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 23.1.2024
Hello Jimmy, We are very sorry that you were not satisfied and had bad experiences. Berlin is a city in which an incredible number of foreigners live next to each other, without any problems or difficulties. We are sorry if you have had this experience, it is not generally the case. We are an international tourist hotel company with roots in Israel. Our employees are also of different nationalities. We are very proud of the multilingual team and we are sorry if you did not feel comfortable. Kind regards,

6/10 OK

Rodolfo, Hechingen

Huonoa: Siisteys
Fremde Haare im Bettzeug, das muss ja nun wirklich nicht sein!
Yöpyi 1 yön tammikuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 15.1.2024
Hallo Rodolfo, Wir bedauern, dass Sie mit Ihrem Aufenthalt nicht rundum zufrieden waren. Ihre Feedbackpunkte zur Sauberkeit habe ich bereits an alle Teamleiter kommuniziert. Wir sind stets bestrebt und motiviert an den Anmerkungen zu arbeiten um uns weiter positiv zu verbessern. Herzliche Grüße,

8/10 Hyvä

Daniel

Yöpyi 3 yötä tammikuussa 2024
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 29.1.2024
Hallo Daniel, Vielen Dank für Ihre positive Einschätzung und bis zum nächsten Aufenthalt verbleiben wir mit freundlichen Grüßen,

10/10 Loistava

William

Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 4 yötä marraskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 22.11.2023
Dear William, We are very happy to know that you enjoyed your stay. We are glad to welcome you again to the Leonardo Boutique Berlin City South and to convince you of our ever-improving commitment to excellent service. Best regards,

10/10 Loistava

Razwan

Matkusti ryhmän kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Nuce friendly staff. Good Turkish food nearby
Yöpyi 3 yötä marraskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 6.11.2023
Dear Razwan, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Best regards,

8/10 Hyvä

Nigel

Yöpyi 4 yötä lokakuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager ClusterEast vastasi 17.11.2023
Dear Nigel, We appreciate your evaluation and thank you for giving us 4 stars. Our team and I are looking forward to welcome you back at our Leonardo Boutique Berlin City South. Best regards,

10/10 Loistava

Danielle

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä lokakuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 9.10.2023
Dear Danielle, Thank you so much for fantastic review after your short stay with us. I hope we could host you once again, very soon! Best regards,

2/10 Hirveä

Samir

Yöpyi 2 yötä syyskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 4.10.2023
Dear Samir, Thank you very much for your rating. Unfortunately, you were not completely satisfied and did not leave any comments so that we are able to find out more about our service. We wish you all the best and are looking forward to welcoming you back as our guest. Best regards,

4/10 Huono

Fara, northridge

Liikematkailija, Matkusti kumppanin kanssa
Huonoa: Siisteys ja palvelut/mukavuudet
The room was not clean. The carpet looked like it hadn’t been vacuumed in a very long time. The worst however was the bathroom, it smelled strongly of urine and the towels were stained. Also the heating system wasn’t working, it would only blow cold air. So we were cold all night. I would not stay there ever again.
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 2.10.2023
Hello Fara, We apologize for not having met your expectations. We strive to ensure each, and every guest experience is satisfying. Please know that we are taking your feedback to heart and focusing on improving. Please inform our team, if you felt disturbed unwell. It is our hope that you will give us another opportunity to serve you. Best regards,

8/10 Hyvä

Otilia

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
El personal muy amable, un servicio excelente
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 5.10.2023
Dear Otilia, Thank you for your feedback. It is really great for us to know that you felt comfortable at our Leonardo Boutique Berlin City South. If Berlin will be your travel destination again, we would be delighted to be your host again. Best regards,

8/10 Hyvä

Fan

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
早餐不错的酒店
酒店位置很好,旁边就是麦当劳,早餐也不错
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 27.9.2023
Dear Fan, Nice to read that you have our location and breakfast in positive memory. Best regards,

8/10 Hyvä

Julien

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Personal nett, Frühstück ordentlich, Zimmer sauber aber etwas klein. Lage sehr praktisch wenn man in das Vivantes Klinikum Neukölln muss.
Yöpyi 5 yötä syyskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 11.9.2023
Hallo Julien, Vielen Dank für Ihre positive Einschätzung und bis zum nächsten Aufenthalt verbleiben wir mit freundlichen Grüßen, Katrin Kraske, Guest Relations Manager

10/10 Loistava

Thorgert

Yöpyi 5 yötä elokuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 18.9.2023
Dear Thorgert, Thank you for 5 star review. I hope we could host you again at Leonardo. Best regards,

10/10 Loistava

Tarkistettu asiakas

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön elokuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 25.8.2023
Dear guest, Big thank you for your great review after staying with us! I hope we could see you once again very soon! Best regards,

10/10 Loistava

Carlotta

Hyvää: Siisteys
Yöpyi 1 yön elokuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 25.8.2023
Dear Carlotta, Big thank you for your great review after staying with us! I hope we could see you once again very soon! Best regards,

6/10 OK

Annegret

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 4 yötä heinäkuussa 2023
Landgraf vastasi 9.8.2023
Dear Annegret,thank you for your review. we are looking forward to welcome you again soon.

8/10 Hyvä

Sheldon

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
We stayed at the Leonardo Hotel for 21 days. The hotel was clean and the staff accommodating. The hotel very convent for our needs, since our daughter lives one mile away. There is a very good Italian Restaurant right next door that is moderately priced. The room was cleaned adequately every day. We did not take advantage of the breakfast during our stay. Right next door there is a Neto store that has groceries and pastries. The staff is very helpful and easy to work with. Benjamin was very friendly and helped us a great deal. When we come back to Berlin next week, we will be staying 14 more days. It has met our need quite well since we have a car to get around Berlin, thought the bus system stops right across the street.
Yöpyi 20 yötä heinäkuussa 2023
Landgraf vastasi 9.8.2023
Dear Sheldon,thank you for your great review. We are happy that you enjoyed your stay and come back next time aswell in our hotel. we are happily looking forward to meet you again.best regardsYour Leonardo Team

10/10 Loistava

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Všechno excelentní(recepce,pohodlí na pokoji,čistota)
Yöpyi 1 yön kesäkuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 2.7.2023
Dear zdenek, Many thanks for great recommendation. Leonardo Boutique Berlin City South-Team is looking forward to hosting you again. Best regards,

8/10 Hyvä

Aladdin

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 2 yötä kesäkuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 26.6.2023
Dear Aladdin, We don't want to miss the chance to thank you for your feedback about our Leonardo Boutique Berlin City South. We are glad that you have chosen our hotel as your accommodation and that you had a good stay with us. Our team and I are looking forward to your next visit. Best regards,

10/10 Loistava

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Bohužel inzerovaný pokoj (třílůžkový) byl pouze dvoulůžkový a poměrně malý.Byly jsme sice dva,ale špatně se pohybujeme proto jsme si přáli větší pokoj.Jinak vše bylo výborné a čisté.Až na tu velikost pokoje maximální spokojenost.
Yöpyi 1 yön kesäkuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 14.6.2023
Dear zdenek, Thank you, we are pleased that you enjoyed your stay with us so much. Thanks also for the constructive feedback concerning room size. See you soon again, best regards,

10/10 Loistava

Martina

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Elegantes Hotel mit allen Annehmlichkeiten. Wir waren sehr zufrieden.
Yöpyi 1 yön kesäkuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 14.6.2023
Hallo Martina, als Erstes möchten wir uns dafür bedanken, dass wir Sie bei uns begrüßen durften und dass Sie sich die Zeit für ein Feedback genommen haben. Gern lesen wir Ihre positiven Einschätzungen, vielen Dank dafür. Es ist schön, dass Sie sich bei uns wohl gefühlt haben. Bitte besuchen Sie uns bald wieder, schon heute freuen wir uns darauf. Mit herzlichen Grüßen,

8/10 Hyvä

Irene

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Our room facing the road was compact but absolutely spotless. There was lots of road noise and the room got quite hot, but it had air conditioning if needed ( we didn’t use it). There is also a very useful fridge in the room. Not much choice in the bar, no brandy or Weinbrand, but there are lots of restaurants nearby. Location is great, bus from the airport stops outside and it’s easy to get anywhere on public transport. Not the cheapest hotel but I certainly would stay here again.
Yöpyi 3 yötä toukokuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 31.5.2023
Dear Irene, Thank you for your review. I hope we could host you again at Leonardo Boutique Berlin City Center. Best regards,

10/10 Loistava

Viktoria

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Die freundlichkeit egal wo mann ist o beim Frühstück oder Rezeption. Alles sehr gut ,wir haben uns sehr wohl gefühlt. Danke!!!
Yöpyi 3 yötä huhtikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 21.4.2023
Liebe Viktoria, Vielen Dank für Ihre positive Einschätzung zur Freundlichkeit und bis zum nächsten Aufenthalt verbleiben wir mit freundlichen Grüßen,

4/10 Huono

Tarkistettu asiakas

Liikematkailija
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu
Unfreundliches personal
Unfreundliches personal
Yöpyi 11 yötä maaliskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 17.4.2023
Lieber Gast, Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben Ihren Aufenthalt im Leonardo Boutique Berlin City South zu bewerten. Wir danken Ihnen aufrichtig für Ihre Meinung. Es tut uns sehr leid, dass Sie nicht mit unserem Personal zufrieden waren. Leider können wir anhand Ihrer anonymen Bewertung nicht nachvollziehen, was passiert ist, schade. Wir wünschen uns, dass Sie uns eine weitere Chance geben und wir bei Ihrem Aufenthalt Ihren Erwartungen rundum gerecht werden. Viele Grüße,

10/10 Loistava

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön maaliskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 4.4.2023
Dear zdenek, Thank you very much for your positive review. Our team and I are happy that you had a wonderful time in Berlin and that you enjoyed your stay at the Leonardo Boutique Berlin City South. We are glad to welcome you again to our hotel. Best regards,

8/10 Hyvä

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön maaliskuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 7.3.2023
Dear Zdenek, Thank you for your feedback. It is really great for us to know that you felt comfortable at our Leonardo Boutique Berlin City South. If Berlin will be your travel destination again, we would be delighted to be your host again. Best regards,

8/10 Hyvä

Felix

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Zimmer zur Straße hinaus, trotz mäßigen Verkehrs zu laut für einen ruhigen Schlaf. Gute Parkmöglichkeiten am Straßenrand in der Umgebung. Für Berliner Verhältnisse ;-) sehr nettes Personal an der Rezeption. Hatte bei der Abreise etwas im Zimmer vergessen, das wurde mir (fast) umgehend zugeschickt, leider erst nach Eingang meiner Kostenübernahme.
Yöpyi 2 yötä helmikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 24.2.2023
Hallo Felix, Wir denken, das ist die beste Empfehlung, die wir uns nur wünschen können. Vielen Dank, dass Sie mit unseren Leistungen und unserem Service zufrieden waren. Ihre Kommentare zur Hauptverkehrsstraße wurden im Team besprochen. Um die Geräusche zu minimieren, empfehlen wir bei Verfügbarkeit mit einem Aufschlag von EUR 10,- unseren Gästen ein Zimmer zum Innenhof. Dort ist es angenehm ruhig. Wir hoffen, wir können Sie noch einmal bei uns in Berlin begrüßen. Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Loistava

zdenek

Matkusti ryhmän kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Stále si držíte vysoký standard
Yöpyi 1 yön helmikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 7.2.2023
Dear zdenek, thank you for your support and your honest and helpful words. Best regards,

10/10 Loistava

Ralph

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Gut.
Yöpyi 2 yötä helmikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 6.2.2023
Dear Ralph, Thank you for your opinion. Thanks to you we are getting better every day. I hope to see you soon. Best regards,

10/10 Loistava

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Hotel je ve stále dobré kondici a člověk si tu vždy dobře odpočine.A vždy se budu těšit na další návštěvu.
Yöpyi 1 yön tammikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 16.1.2023
Dear zdenek, Thank you very much for visiting us again and thank you for sharing your impressions with us. Nice to hear that you enjoyed your stay at Leonardo Boutique Berlin City South again. We look forward to welcoming you as our guest again soon so that we can continue to convince you of our service and standard. Kind regards,

10/10 Loistava

Frank

Yöpyi 1 yön tammikuussa 2023
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 9.1.2023
Hallo Frank, Unsere Mission ist es unseren Gästen die bestmögliche Gastfreundschaft und Service zu bieten. Schön, dass wir dieses Ziel bei Ihnen erreicht haben. Herzliche Grüße,

10/10 Loistava

Tadeusz

Yöpyi 1 yön marraskuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 22.2.2023
Dear Tadeusz, Thank you so much and hope to see you again here in Berlin! Best regards,

10/10 Loistava

Alan

Yöpyi 1 yön marraskuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 25.11.2022
Dear Alan, Our mission is to offer our guests the best possible hospitality and service. Nice that we achieved this goal with you. Best regards,

10/10 Loistava

Raed

Matkusti pienten lasten kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
es war gut und komfortabel, nettes Personal
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 28.10.2022
Hallo Raed, Es freut uns, dass es Ihnen bei uns gefallen hat und wir Ihnen einen angenehmen Aufenthalt ermöglichen konnten. Viele Grüße,

2/10 Hirveä

Dioris

Matkusti pienten lasten kanssa
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Este hotel es el peor que he estado! arruinaron mis vacaciones familiar en berlin sali a conocer la ciudad junto a mi esposo y mi niño de 2 años,ellos entraron a limpiar la habitacion y cuando llego me dicen que tengo un cargo de 300 euros por limpieza a la habitacion porque y que sino pago ese dinero no me entragan la llave de la habitacion,en fin nos hicieron pagar ese dinero para poder entrar a recoger nuestras cosas,y cuando entramos habian tocado nuestras computadoras de trabajo .NO VAYAS A ESTE HOTEL ,ES EL PEOR.
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 28.10.2022
Hello Dioris, Thank you for sharing your personal experiences with us in this way. After reviewing your statement regarding the apparent incidents at the hotel, we do not share your opinion. It's a pity that you didn't give us, and above all yourself, the opportunity to ensure you had a good and relaxing stay.Even if we are a service provider, we expect the necessary respect from our guests, that they leave the hotel in such a way that we can make it available to other guests as quickly as possible.However, we see that we are not finding a positive way to each other through your statements here and on site. We wish you all the best. Kind regards,

4/10 Huono

Willy Rodrigue

Matkusti perheen kanssa
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu
Sehr schlechte Service, unhöflich personal, Frühstück war ausreichend
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 20.10.2022
Hallo Willy Rodrigue, vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihren Aufenthalt im Leonardo Boutique Berlin City South zu bewerten. Ihre Hinweise und Anregungen sind uns sehr wichtig. Sie können versichert sein, dass konstruktive Kritiken von uns genauestens geprüft werden und für die Qualitätsverbesserung unentbehrlich sind. Wir haben Ihr Feedback intern ausgewertet und können Ihnen versichern, dass entsprechende Schulungen noch einmal vorgenommen werden. Vielen Dank dafür.Wir wünschen uns, dass Sie uns noch eine weitere Chance geben und wir bei Ihrem nächsten Aufenthalt Ihren Erwartungen rundum gerecht werden. Viele Grüße,

8/10 Hyvä

zdenek

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 18.10.2022
Dear zdenek, Thank you so much and hope to see you again here in Berlin! Best regards,

8/10 Hyvä

Horst

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Freundliches Personal, sehr gutes Frühstück
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 17.10.2022
Hallo Horst, Wir freuen uns, dass Sie mit schönen Erinnerungen nach Hause zurückgekehrt sind. Wir wünschen Ihnen alles Gute. Herzliche Grüße,

10/10 Loistava

Karen

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Unfortunately we had difficulty in finding a place to eat within walking distance. But that was due to it being a holiday in Germany.
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 12.10.2022
Dear Karen, Thank you for taking the time to share your feedback. Please ask next time our staff they will suggest some possibilities for eating. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Best regards,

4/10 Huono

Tarkistettu asiakas

Matkusti perheen kanssa
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
It was really bad for what we paid. Not clean, the receptionist was rude and the bathroom had bad smell coming out of sink. Not a great stay.
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 12.10.2022
Dear guest, Thank you for the review and I apologize for the inconveniences with the staff and bathroom, we will sensitize them again. Thank you for your understanding. Best regards, Katrin Kraske, Guest Relations Manager

10/10 Loistava

Ahmed Sanaa Ahmed

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Die Heizung funktionierte nicht (draußen war es unter 10 grad in der Nacht). Ansonsten war das Zimmer sehr gut.
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 10.10.2022
Hallo Ahmed Sanaa Ahmed, Vielen Dank, wir freuen uns, dass es Ihnen so gut bei uns gefallen hat. Danke auch für das konstruktive Feedback zur Heizung - das nehmen wir uns gerne zu Herzen! Bis bald mal wieder, herzliche Grüße,

8/10 Hyvä

Thomas

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Alles Bestens
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2022
Katrin Kraske, Guest Relations Manager vastasi 7.10.2022
Hallo Thomas, Vielen Dank für Ihre positive Einschätzung und bis zum nächsten Aufenthalt verbleiben wir mit freundlichen Grüßen,