Lounge

Arvostelut: Protea Hotel by Marriott Cape Town Durbanville

3 out of 5
Protea Hotel by Marriott Cape Town Durbanville
99 Jip de Jager Drive, Bellville, Cape Town, Western Cape

Arvostelut

8,2

Erittäin hyvä

Arvosana 10 - Loistava. 36 kautta 86 arvostelua" "
Arvosana 8 - Hyvä. 30 kautta 86 arvostelua" "
Arvosana 6 - OK. 12 kautta 86 arvostelua" "
Arvosana 4 - Huono. 3 kautta 86 arvostelua" "
Arvosana 2 - Hirveä. 5 kautta 86 arvostelua" "

8,4/10

Siisteys

8,4/10

Henkilökunta ja palvelu

7,0/10

Palvelut/mukavuudet

8,4/10

Majoituspaikan kunto ja tilat

7,2/10

Ympäristöystävällisyys

Arvostelut

8/10 Hyvä

Gerald

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja majoituspaikan kunto ja tilat
Good value for money
Yöpyi 2 yötä huhtikuussa 2024

2/10 Hirveä

Steen

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys
Huonoa: Henkilökunta ja palvelu
Very bad place, dont go there
I was asking for a silent room and they placed me in a room amongst families with children having some family celebration, everyone shouting in the middle of the night, and staff not doing anything about it. Children screaming and crying from 05:00 in the morning. There was a terrible smell in my bathroom and I mentioned it every day. The first 2 days they tried to fix it and when they failed to fix it, they suddenly said that there was no bad smell… I do NOT recommend and I shall not go that hotel again, they are not living up to what is expected from a Mariott hotel
Yöpyi 3 yötä tammikuussa 2024

10/10 Loistava

alfred

Yöpyi 1 yön tammikuussa 2024

10/10 Loistava

Giselle

Yöpyi 7 yötä joulukuussa 2023

8/10 Hyvä

Aidan

Yöpyi 4 yötä joulukuussa 2023

10/10 Loistava

Lakshmi

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Yöpyi 1 yön marraskuussa 2023

10/10 Loistava

Njeri

Matkusti ryhmän kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Quiet, homely and beautiful hotel away from the hustles and bustles of the city. Staff are warm and caring. Rooms are the perfect size for a vacation.
Yöpyi 7 yötä marraskuussa 2023

10/10 Loistava

Tarkistettu asiakas

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä marraskuussa 2023

6/10 OK

Jacobus

Hyvää: Siisteys ja henkilökunta ja palvelu
Yöpyi 1 yön marraskuussa 2023

10/10 Loistava

B

Yöpyi 1 yön syyskuussa 2023
Ricky vastasi 24.10.2023
HiThank you for your positive all feedback is highly appreciated.

10/10 Loistava

CHANIKA

Yöpyi 1 yön syyskuussa 2023
Ricky vastasi 24.10.2023
Hi ChanikaThank you for taking the time to rate our hotel, all feedback is highly appreciated

2/10 Hirveä

Elite

Liikematkailija
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Marriott is losing its customer centricity, it seems to be a global phenomenon. It has become a common observation. I have had better experiences with other hotel chains atleast in this year.

2/10 Hirveä

Elite

Liikematkailija
Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Marriott is losing its customer centricity, it seems to be a global phenomenon. It has become a common observation. I have had better experiences with other hotel chains atleast in this year.

2/10 Hirveä

Jacobus

Huonoa: Henkilökunta ja palvelu
Terrible
Yöpyi 1 yön toukokuussa 2023

8/10 Hyvä

Alicia

Matkusti pienten lasten kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
Everything was pleasant. Our book out time was 11am. We were down in the restaurant for breakfast when a housekeeper entered our room while we were downstairs for breakfast. All our belongings were still inside. Unfortunately someone helped themselves to the Lindt chocolates that my kids bought for my husband. The new stack of linen were left on the counter. I was with the understanding that the cleaning will happen after 11am, once we book out. Also the couch had a sweaty odour. We did not use the safe but the door could not close. Kindly keep in mind when the next people make a booking.
Yöpyi 1 yön marraskuussa 2022

4/10 Huono

Richie

Matkusti ryhmän kanssa
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu
Huonoa: Siisteys
Yöpyi 1 yön lokakuussa 2022

8/10 Hyvä

Aidan

Liikematkailija
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä lokakuussa 2022

10/10 Loistava

S M

Liikematkailija
Hyvää: Majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Great stay
Clean and great service.
Yöpyi 2 yötä syyskuussa 2022

10/10 Loistava

JP

Yöpyi 1 yön heinäkuussa 2022

6/10 OK

Louisa

Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys ja henkilökunta ja palvelu
Huonoa: Majoituspaikan kunto ja tilat
The AC did not work. We booked a double room with a king size bed and was made to climb 5 sets of stairs to stay in an apartment with no cooling.
Yöpyi 1 yön maaliskuussa 2022
Nicole Williams vastasi 13.7.2022
Dear Louisa, Thank you for your constructive review and sincerest apologies for the inconvenience caused during your stay with the Aircon Issues. We will highlight your review to the Maintenance TEAM in order to ensure this does not happen again and is rectified. Kind Regards Protea Hotel Durbanville Management Team

8/10 Hyvä

Christine

Matkusti perheen kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Good stay. A few things though...
Good stay. The hotel room (loft apartment) was comfortable, well located and well equipped. A few criticisms: Breakfast was a little repetitive/bland Was charged extra for certain utensils, but they were a random selection and a waste of money The swimming pool was green. Instead of cleaning it, the cover was just put on it.
Yöpyi 9 yötä tammikuussa 2022

8/10 Hyvä

Petra

Liikematkailija
Hyvää: Majoituspaikan kunto ja tilat
Good Three star Hotel
The check-in took some time, however the hotel was busy. Breakfast was not too bad. Would have liked a wider selection of pastries or croissants. The toaster also needed a bit of an upgrade. Bed and linen was comfortable and our room was clean.
Yöpyi 1 yön marraskuussa 2021

10/10 Loistava

Fundiswa

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä helmikuussa 2021

10/10 Loistava

Peter

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön joulukuussa 2020

10/10 Loistava

Callum

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2020

10/10 Loistava

A M

Liikematkailija
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
All excellent, no problems.
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2020

6/10 OK

Julia

Liikematkailija
Hyvää: Henkilökunta ja palvelu
Yöpyi 1 yön joulukuussa 2019

2/10 Hirveä

Tarkistettu asiakas

Matkusti kumppanin kanssa
We could not go as was denied boarding the aircraft. We tried to cancel booking and couldn’t. Never got to Cape Town.
Yöpyi 2 yötä lokakuussa 2019

10/10 Loistava

Lau., Den Haag

Matkusti ryhmän kanssa, Matkusti kumppanin kanssa
Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, palvelut/mukavuudet ja majoituspaikan kunto ja tilat
We arrived after midnight +/- 00:15hrs and the receptionist gentleman knew exactly who we where without penalty fee he checked us in and our luggage been carry-up the stairs for us. And the breakfast was as good as allway's 👍🙂
Yöpyi 2 yötä heinäkuussa 2019
Patrick Fortuin vastasi 5.8.2019
Dear Lau, We are delighted to have been your chosen the Protea Hotel by Marriott Durbanville during your recent stay in Cape Town. It was truly a pleasure to serve you. We appreciate your business and value your honest feedback. Your comments have been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver exceptional service to guests like you. Thank you for staying at the Protea Hotel by Marriott Durbanville and we hope you choose to create more memories with us whenever your travels bring you back to Cape Town. Sincerely, Patrick Fortuin Rooms Division Manager rooms@phdurbanville.com 021 913 9256

6/10 OK

Joy

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
The staff was friendly at check in, but we never got the crib requested. The baby had to sleep in a king bed with his parents. It was a rough night!
Yöpyi 1 yön heinäkuussa 2019

8/10 Hyvä

Kurt

Hyvää: Majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Protea Dubanville - Nice
2 Night stay for a funeral in Durbanville
Yöpyi 3 yötä toukokuussa 2019
Patrick Fortuin vastasi 1.8.2019
Dear Kurt, We are delighted to have been your chosen Protea Hotel by Marriott Durbanville during your recent stay in Cape Town. It was truly a pleasure to serve you. We appreciate your business and value your honest feedback. Your comments have been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver exceptional service to guests like you. Thank you for staying at the Protea Hotel Cape Town Durbanville and we hope you choose to create more memories with us whenever your travels bring you back to Cape Town. Sincerely, Patrick Fortuin Rooms Division Manager rooms@phdurbanville.com 021 913 9256

10/10 Loistava

Somakanthie

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 7 yötä joulukuussa 2018

8/10 Hyvä

Nomfundo

Lovely stay
The hotel reception staff were welcome and friendly. The rooms are lovely and spacious.
Yöpyi 1 yön syyskuussa 2018

10/10 Loistava

Tarkistettu asiakas

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 1 yön kesäkuussa 2018
Albert vastasi 29.6.2018
Dear Guest GUESTS' perceptions of the service they receive whilst staying with Protea Hotels is the only true yardstick we have for measuring whether or not we have met their expectations. I should, therefore, like to thank you for taking the time to complete the on-line survey during your stay with us. We were delighted to receive your commendations. Please be assured that I will congratulate our TEAM for doing a great job! Thank you for choosing to stay at Protea Hotel by Marriott Durbanville and we look forward to welcoming you back again soon. Please do not hesitate to contact me personally for any further assistance you may require in future. Kind regards Albert Smit General Manager

8/10 Hyvä

Carla

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus

8/10 Hyvä

Iemraan

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Yöpyi 3 yötä maaliskuussa 2018

8/10 Hyvä

luigi

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
buon hotel in zona tranquilla ma fuori dai luoghi turistici
Yöpyi 1 yön helmikuussa 2018
PHD vastasi 15.2.2018
Dear valued GUEST, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your most memorable experiences with us during your recent stay at Protea Hotel Cape Town Durbanville. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! By taking pride in putting people first, we are not only executing the mission of our founders, but exceeding the expectations of our valued guests. Please note your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Thank you for staying at the Protea Hotel Cape Town Durbanville and we hope you choose to create more memories here whenever your travels bring you back to Cape Town. Sincerely, Albert Smit General Manager Kind Regards gm@phdurbanville.com +27 21 913 9256

10/10 Loistava

Tammy van

Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Very pleased!
I am particularly impressed with this hotel, it wasn’t the most new or clean however, all the staff were so friendly. Mr.Linda at the front desk went out of his way to sort out our reservation, hotels.com messed it up and he (Marriott) saved it. Ms. Rousse in the dining room was lovely, friendly and efficient all at the same time. Overall the room could have been a little cleaner, however all the staff (every one we encountered) were so amazing. Will stay again. For sure!
Yöpyi 3 yötä tammikuussa 2018
PHD vastasi 15.2.2018
Dear valued GUEST, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your most memorable experiences with us during your recent stay at Protea Hotel Cape Town Durbanville. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! By taking pride in putting people first, we are not only executing the mission of our founders, but exceeding the expectations of our valued guests. Please note your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Thank you for staying at the Protea Hotel Cape Town Durbanville and we hope you choose to create more memories here whenever your travels bring you back to Cape Town. Sincerely, Albert Smit General Manager Kind Regards gm@phdurbanville.com +27 21 913 9256

10/10 Loistava

Tarkistettu asiakas

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Protea hotel Durbanville absolutely brilliant and accommodating to the extreme, hotels.com not very good.
Yöpyi 4 yötä syyskuussa 2017

10/10 Loistava

Peter

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Great place to stay
Great place to stay. Very friendly and helpful staff
Yöpyi 3 yötä elokuussa 2017

10/10 Loistava

ruth pauline

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
staff very welcoming excellent customer service
From the moment we checked in Dane made sure some one met us at the entrance took our luggage went out of his way to call and find tickets to Robben island for us I can't say enough about this place we left our safe open with a lot of money and no one touched anything. My friend forgot her passport at the hotel and the hotel staff flew to the airport to bring the passport to make sure we don't miss our flight. The best customer service I have ever probably will ever receive. Thank you!
Albert Smit vastasi 18.4.2017
Dear Ruth, Trust all is well? Thank you for your feedback, we are elated that you enjoyed your stay! The entire TEAM looks forward to welcoming you back in the near future. Kind Regards Albert Smit General Manager

10/10 Loistava

Michael

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Friendly staff and great breakfast!
Albert Smit vastasi 30.3.2017
Dear Michael, Trust all is well? Thank you for taking the time to review Protea Hotel by Marriott Durbanville. Kind Regards Albert Smit General Manager

8/10 Hyvä

An Sheng

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
General Manager vastasi 15.2.2017
Dear An, Thank you for your review! We are pleased you enjoyed your stay Albert Smit General Manager

6/10 OK

Mthembi

Hyvää: Siisteys ja huoneen mukavuus
Good
It was good, but breakfast menu was never changed during duration of my stay. They must also make big hot boiling water for tea or coffee instead of using small jugs.
General Manager vastasi 1.2.2017
Dear Mthembi, Thank you for taking the time to review Protea Hotel by Marriott Durbanville. We look forward to welcoming you back in the near future. Kind Regards Albert Smit General Manager

8/10 Hyvä

Nandipha

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Was fantastic will surely come back with my siblings next time..
General Manager vastasi 2.2.2017
Dear Nandipha, We look forward to welcoming you back! Kind Regards Albert Smit General Manager

10/10 Loistava

K.M.J.

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Service is er goed
Wij hebben dit hotel bezocht met een baby van 5 maanden oud. Het enigste minpuntje van dit hotel is, dat het terras/zwembad alleen met de trap bereikbaar is. Er is geen lift in dit hotel aanwezig. Gelukkig was er altijd wel iemand van het personeel die mij hielp met tillen. De service is er super.
General Manager vastasi 9.1.2017
Beste Gast, Dank u voor de tijd neemt om te beoordelen Protea Hotel by Marriott Durbanville, Wij zijn blij dat u genoten van uw verblijf! Albert Smit Algemeen directeur

8/10 Hyvä

Penelope

Hyvää: Henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Our stay was great. Although our apartment was not as clean as expected as the days went by. On the first day it was perfectly clean.
General Manager vastasi 9.1.2017
Dear Valued GUEST, Thank you for taking the time to review our Hotel and highlighting the discrepancies you experienced. We will pass this onto the TEAM in order to ensure this does not materialise again. Kind Regards Albert Smit General Manager

8/10 Hyvä

Ian

Hyvää: Siisteys, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Spacious and relaxing
All good
General Manager vastasi 9.1.2017
Dear Valued GUEST, Thank you for your review, we are glad you enjoyed your stay. Kind Regards Albert Smit General Manager

4/10 Huono

Avigdhor

Huonoa: Siisteys, henkilökunta ja palvelu ja huoneen mukavuus
General Manager vastasi 9.1.2017
Dear Avigdhor, Thank you for your review, could you pleased advise where we fell short and how we can improve in order to gain 5 star service. Kind Regards Albert Smit General Manager

10/10 Loistava

CJ, Johannesburg

Hyvää: Siisteys, henkilökunta ja palvelu, majoituspaikan kunto ja tilat ja huoneen mukavuus
Great Hotel
Great Hotel in a Great Area. We loved the Family apartment. Two Adults and 2 Kids lived there in comfort.
General Manager vastasi 9.1.2017
Dear CJ, Thank you for taking the time to review Protea Hotel by Marriott Durbanville, We look forward to welcoming you back when your travels brings you to Cape Town. Kind Regards Albert Smit General Manager